Kooperativet er i gang

_MG_6594I dag kunne jeg endelig hente første pose fra Kooperativet! Posen var stappfull av spreke grønnsaker, inkludert noen jeg aldri hadde hørt om før.

Var ikke posen stilig? Den skal leveres inn i bytte mot ny pose neste gang.

 

_MG_6594

Jeg gleder meg til å lage og spise mye sunt og godt i dagene framover. Tomatene var kjempesøte, mens sukkerhatten var skikkelig bitter 🙂

Men så er utfordringen: Hva gjør jeg med fem svære rødbeter?

 

_MG_6597

 

 

 

 

Jeg har også tidligere skrevet om kooperativet.

8 responses to “Kooperativet er i gang

  1. steinalderbroren

    Rødbeter kan du koke eller bake. Det tar tid. Det som er bra med 5 er at du kan koke eller bake dem sammen, også avkjøle de du ikke spiser og bruke dem kalde senere, for eksempel som kuber i salat. Varme kan de brukes som en grønnsak, og det er også noen spreke oppskrifter på nett, for eksempel varm rødbet geitost og spinat-salat.

  2. Rødbetesuppe er kjempegodt. Lages gjerne på hjemmelaga storfekraft.
    Eller lag helsedrikk hvis du har saftsentrifuge, av rødbete, stanselleri, gulrot og en liten bit ingefær. Se her: http://sirislchf.blogspot.no/2013/07/rd-grnnsakssaft.html

    • Takk for tips! Jeg leste om rødbetjuice på en engelsk blogg her om dagen også. Jeg har ikke saftsentrifuge eller presse eller noe sånt, men jeg har en blender – kanskje jeg kan lage noe der 🙂

  3. Vi er også med i kooperativet! DETTE BLIR GODT!

  4. Tilbaketråkk: Deilig Gresskarsuppe | steinaldermannen.no

Legg igjen en kommentar

