Abonnement på Mat fra Norge

2013-02-07 18.10.54 Etter jeg gikk over til steinalderkost, har jeg nødvendigvis vært nødt til å lage mer mat selv. Det høres kanskje slitsomt ut, men i det store og hele har det gått veldig fint. Det har også gjort meg mer interessert i mat, matkvalitet, spennende smaker og variasjon.

Jeg skrev tidligere om magasinet Ren Mat som jeg tegnet abonnement på. Der får jeg mye inspirasjon og kunnskap om mat. Nå har jeg tegnet et nytt abonnement, denne gang på måneds-magasinet Mat fra Norge, som gis ut av Aftenposten.

2013-02-07 18.10.54

Denne utgaven har fokus på fisk og annen sjømat, noe som er naturlig da vi er inne i den beste tiden for fisk og sjømat. Bladet inneholder ikke mindre enn 130 sider. Her finnes en rekke oppskrifter, artikler om matproduksjon, restaurater, vin, informasjon om spennende produkter fra små produsenter, og mye mer. Det er også en god del reklame, men det får man vel nesten regne med.

Jeg hadde kjøpt inn fersk sei i går, noe som passet veldig bra da sei var en av de tingene de fokuserte på i bladet. Dermed ble det en nydelig seigryte til middag i dag. Jeg hadde naturligvis ikke akkurat det oppskriften beskrev, men det har ikke så mye å si.

2013-02-07 17.35.25

Fersk sei og knuste økologiske tomater var hovedingredienser. I tillegg hadde jeg fenikkel, selleristang, brokkoli, hvitløk, krydder og godt med ekte smør. Jeg freste grønnsakene i smør, helte i knuste tomater, kokte opp, tok pannen av varmen, la i fiskestykker, og lot dem trekke i 10 minutter. Fisken ble nydelig, silkemyk, og passet veldig godt med resten av gryta.

Det beste av alt? Supersunn middag på kortere tid enn det tar å lage en grandis.

3 responses to “Abonnement på Mat fra Norge

  1. cathrineamalie

    Så ikke så verst ut 🙂
    Skulle ønske jeg var like oppfinnsom når det kommer til å lage mat fra bunnen av .. 😀

Legg igjen en kommentar

