Røtter på St.Hanshaugen

Her om dagen hadde jeg bursdag, og da fikk jeg et gavekort på butikken Røtter på St.Hanshaugen i Oslo. Tusen takk til Siv som ga meg det, for det var en spennende butikk jeg ikke visste om fra før.

Røtter var en liten butikk med et bredt utvalg. Her var det mye pulvertøys (a.k.a. supermat), men også mye bra mat. Mange av produktene var økologiske og merket med Fairtrade. Det var kjøtt, egg, meieriprodukter, krydder, sjokolade, kosttilskudd og mye mer.

Jeg fikk med meg noe økologisk ytrefilet av gris som straks skal i stekepanna, økologiske egg, himalayasalt, samt noe mørk, økologisk sjokolade. Nam!

De ansatte var hyggelige, og det blir nok ikke siste besøk der.

4 responses to “Røtter på St.Hanshaugen

  1. Jeg har hørt om denne butikken før, men aldri vært der. Skulle ønske vi hadde litt flere av denne typen butikker i Stavanger også. Men, vi har mange innvandrer forretninger her og der er det mye interresant mat til salgs. I det siste har jeg kjøpt en del typer sjøgress og tang og tare. Det er faktisk ganske godt.

    • Sjøgress og tang og tare er ting jeg ikke har så mye erfaring med. Jeg har spist det endel i japansk mat, men aldri laget noe med det selv tror jeg. Hadde vært gøy å prøve, jeg kan tenke meg at tang og tare er ting som har vært brukt flittig i matlaging i lang tid, men som er blitt mer eller mindre glemt etter at mat ble noe man fikk kjøpt i pose, eske og boks i en butikk…

    • Hvordan tilbereder du forresten sjøgress, tang og tare? Og hva serverer du det med/til?

  2. Jeg har ikke tilbredt så mye enda og har egenlig ikke peiling. Spiser stort sett bare snack variantene. Prøvde en gang å koke litt sammen med kikertene. Det luktet i hele huset. Kona var ikke særlig glad… Men det smakte ikke så værst.

Legg igjen en kommentar

