Feriemat for steinaldermenn

To uker i spagettiens og pizzaens hjemland Italia er over. Jeg var noe spent på forhånd hvordan det ville gå for en steinaldermann blant alle Gelateriaene, men alt går om man går inn for det.

Grillet tunfisk med salat og grillede grønnsaker i Sveits.

Grillet tunfisk med salat og grillede grønnsaker i Sveits.

Frokostene ble i hovedsak inntatt på hoteller, og som bildene viser ble det mye egg og bacon. Grønnsaker var nærmest fraværende, så jeg prøvde å spise litt frukt i stedet.

Lunch og middag spiste vi ute, og det gikk mye i salat, grønnsaker og fisk, for å dekke opp for mangler i frokostbuffetene. Og olivenolje, salt og pepper var standard.

Hvitvin til middag ganske ofte, det var tross alt ferie og veldig varmt! 😉

Man trenger ikke så mye snacks om man spiser steinalderkost, men jeg fant fersk kokos flere steder, både i kiosker og i dagligvarebutikker. Skulle gjerne sett det her hjemme også 🙂

Konklusjonen er altså at det går helt fint an å spise sunn og god mat selv om man er på ferie i Italia og omegn. Og som en bonus hadde jeg gått ned litt i vekt da jeg kom hjem. Og det etter en lat og deilig ferie med så mye digg mat!

6 responses to “Feriemat for steinaldermenn

  1. Mmmmmmmye god mat! Gleder meg til 3 uker med hotellfrokost (og lunsj og middag) selv nå. Jeg vet hva jeg får- det er masse grønnsaker på buffeten til alle måltider, oliven, oljer, oster, eggeretter, kjøtt osv. Hadde vært så kult å gått ned i vekt på ferie- men ser at det kan bli med drømmen. Gratulerer til deg 🙂

  2. Vet ikke om jeg hadde klart å holde meg unna all den gode karbomaten i Italia altså, du har viljestyrke!!! Men ser du fant noen gode alternativer 😀

    • Enig, det var definitivt gode alternativer! Nå dro jeg den ganske langt som ikke spiste noe av det typiske italienske, men så fungerer jo sort/hvitt også best for meg 😉

Legg igjen en kommentar

