Trinny og Susannah

Jeg må komme med en innrømmelse: Jeg digger Trinny & Susannah. Jeg er trolig ikke i målgruppen, siden den norske versjonen sendes på Fem, men jeg er likevel fan.

Disse to britiske damene tar altså for seg andre damer som ikke kan kle seg, og gir dem en makeover med klær, hår og sminke. Dette er feelgood-tv. Masse pathos, ekstrem forvandling, og mye humor.

Dog tror jeg at mange av de som får hjelp, kunne vært bedre hjulpet på andre måter. Mange av damene som får hjelp i programmet er overvektige, og alle har dårlig selvtillit. Trinny og Susannahs løsning er å iføre dem spesial-undertøy som holder inn stor mage og rumpe, tre over en kjole, og til slutt stramme inn et korsett over det hele.

Jeg tuller ikke, svært mange store damer får nettopp denne behandlingen. Jeg tror gleden for mange er kortvarig, hvor behagelig kan det være å gå med sånt? Selv synes jeg trange bukser er grusomt, jeg tror ikke jeg hadde orket mange minutter i korsett…

Nei, en bedre «makeover» i mine øyne ville vært et kurs i evolusjonsmessig korrekt mat. Da vil kroppen raskt finne sin rette størrelse igjen, og det blir moro å prøve klær.

5 responses to “Trinny og Susannah

  1. hold in er ikke bra, bedre å være slank 😛 hold in er UBEHAGELIG må man ha det lenge på. hehe

  2. Haha, ser poenget ditt. Liker de også, mest fordi de inspirerer. Ser de er opptatt av å forme kroppen, og hvorfor ikke? Det jeg liker er at det ofte er lite som skal til for å se betydelig bedre ut. En runde hos frisør, riktig bh og høye hæler kan hjelpe mot så mangt. Usikker på om dette gjelder menn, så ikke følg det som et råd 🙂

    • Jeg lover å ikke begynne å gå med høye heler 😉
      Men dette med rett bh er tydeligvis ikke lett, mener de sa en gang at annenhver kvinne bruker feil størrelse eller noen sånt. Hvordan kan det har seg? Er det ikke bare å prøve seg fram litt?

      • 😀 Nei. Det er ikke det. Brystene forandrer seg gjennom hele livet. Og det er vanskelig å finne rett fasong og rett forhold mellom cup og omkrets. Ofte må kvinner opp i litt ukurante str som de ikke finner på HM osv. Det er jo en helt egen vitanskap faktisk. Ikke lett å være kvinne altsåh… 😀

Legg igjen en kommentar

