Mine mål

Ingen legger totalt om på sitt kosthold uten noen mål. Med steinalderkost håper jeg å oppnå følgende:

  1. Bli kvitt magesmertene.
  2. Finne og beholde idealvekten.
  3. Øke konsentrasjonen
  4. Sove bedre
  5. Korte ned dørstokkmila
  6. Stresse mindre
  7. Føle meg lettere til sinns
  8. Være syk sjeldnere
  9. Aldri mer hull i tennene
  10. Leve lengre! (og bedre)

… og alt dette kombinert med å spise masse deilig mat, og aldri være sulten.

7 responses to “Mine mål

  1. Eva Ivarsson

    Lycka till kommer säkert att gå utmärkt bra om
    du håller fast vid dina kostmål! Du verkar veta vad som fungerar för dig!

  2. Fine mål, joiner deg der. Spesielt med tanke på hull i tennene etter min meget ubehagelige tannlegetime i går akkopagnert av Karius og Baktus på radioen 😀 Lykke til 🙂

  3. Hahaha, fantastisk. Har ventet på at noen skulle lage en slik parodiblogg, endelig noen som tuller med den overdrevne troen på «stenalder»kosten. Gjennomsnittliglevealder på ca 45 år og store slitasjeskader etter et liv med for lite mat og et enholdig kosthold er jo virkelig ikke noe å trakte etter. Strandsnegler, torsk og sel slipper vi heldigvis å skaffe til frokosten i våre dager;)

    • Hei Time team. De bøkene jeg har lest plasserer levealderen i steinalderen til rundt 33 år, men det er vanskelig å vite siden steinalderen varte i ca to millioner år. Men visste du at levealderen falt til ca 18 år ved innføringen av landbruket? Det var nemlig ikke kostholdet som tok livet av steinaldermenneskene. De døde i ulykker, de drepte hverandre, og de ble sikkert spist av rovdyr i blant. Ikke minst hadde de ikke såpe, sprit, kirurgi, hjertestartere osv.

      Når jeg sier jeg skal spise steinaldermat, betyr ikke det at jeg skal fange alt selv – jeg har en fulltidsjobb og ikke så veldig mye fritid. Mine kunnskaper om hva som kan spises av sopp og bær i naturen er dessuten så som så (naturligvis langt dårligere enn i steinalderen). Jeg spiser gjerne lokal mat, men fyller på med grønt fra alle hverdens hjørner. Det kunne man ikke i steinalderen, men det kan jeg.

      Og når det gjelder slitasjeskader, kan du ta det helt med ro. Jeg har ingen planer om å fange og drepe dyra selv, ei heller bruke tennene som eneste redskap. Jeg har kniv og gaffel, og jeg skal da handle i butikker.

  4. Tilbaketråkk: Etter tre måneder med steinalderkost | steinaldermannen.no

Legg igjen en kommentar

