Koloskopi

Da har jeg vært på koloskopi, og jeg håper det var første og siste gang…

Koloskopi er et pent ord for undersøkelse av tykktarmen. En slange med kamera sendes opp gjennom ratata. Det var ikke spesielt behagelig, men likevel veldig spennende! Her snakker vi moderne teknologi.

På en stor flatskjerm kunne jeg oppleve innsiden av kroppen i HD! Det var som tatt ut av en Alien-film, ganske groteskt egentlig. Men legene kunne igjen bekrefte at alt var i skjønneste orden. Her var ingen tykktarmskreft eller lignende.

Jeg filmet forøvrig skjermen med mobilen, så om noen vil se er det bare å si fra…

One response to “Koloskopi

  1. Min koloskopiundersøkelse var tydeligvis en dans på roser i forhold til hva denne karen opplevde…

Legg igjen en kommentar

