Dette kommer på steinaldermannen.no

Denne bloggen har vært planlagt i omtrent et år nå, og her er noe av det du kan forvente fremover:

Eksperimentet. I første omgang kommer jeg til å skrive om mine egne opplevelser av det å skifte kosthold fullstendig. Ut med alt brød, sukker og stivelse, og inn med mer fisk, kjøtt, og grønnsaker. Hvordan vil dette gå? Stemmer alt jeg har lest? Har jeg funnet det optimale kosthold? Vil kroppen like forandringen?

Helse. Som jeg skrev her, har jeg hatt litt hyppigere mageknip enn jeg liker. Blir det bedre med steinalderkosthold? Vi får se. Videre kommer før- og etterbilder, samt andre tall og verdier.

Steinalderkost. Hva er det? Hva er fordelene med steinaldermat? Hvordan lage steinaldermat? Hva skal man kjøpe? Lister med ja- og nei-mat. Oppskrifter.

Myter. Flest myter om kosthold, men også myter om trening. Om du trodde du visste hva sunn mat er, og hvordan best komme i form, vil du trolig få bakoversveis. Alt jeg «visste» som sunn mat viser seg å være feil. Alt.

Bokanmeldelser. Det er etterhvert kommet en rekke bøker som forsvarer dette «nye» (les: gamle) kostholdet. Jeg har lest flere av dem, og forteller deg hvilke du bør få med deg.

Legg igjen en kommentar

